REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO www.PatiLati.pl
I. INFORMACJE OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin („Regulamin”) Sklepu Internetowego www.PatiLati.pl („Sklep”) stanowi regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.Nr 144 poz. 1204 ze zm.). Regulamin zawiera także informacje, do których przekazania Konsumentowi zobowiązany jest PatiLati zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U.2017.683 t.j. ze zm.).
- Uregulowania zawarte w Regulaminie mają zastosowanie do wszelkich obecnych i przyszłych stosunków prawnych, w zakresie działalności Sklepu.
- Regulamin dostępny jest na stronie internetowej Sklepu i udostępniany jest nieodpłatnie także przed zawarciem umowy. Na żądanie Klienta Regulamin jest także udostępniany w taki sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Klient (np. pocztą elektroniczną).
- Podstawowe definicje:
- PatiLati: Michał Barełkowski, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Seoadvance Michał Barełkowski, ul. Dobromiejska 21, 60-461 Poznań, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP: 972-110-22-44, REGON: 301207580;
- Klient: osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale mogąca we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, która nawiąże stosunek prawny z PatiLati w zakresie działalności sklepu internetowego www.PatiLati.pl. Klient to także Klient – konsument, jeśli w danej kwestii brak oddzielnych postanowień w stosunku do Klienta – konsumenta;
- Klient – konsument: Klient będący osobą fizyczną dokonującą czynności prawnej (zakupu Towaru) niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Towar lub Produkt – produkty sprzedawane w Sklepie, typu kostiumy, śpiochy, pajace dla dorosłych;
- Usługa Elektroniczna – usługa w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2017.1219 t.j. ze zm.), świadczona drogą elektroniczną przez Patilati na rzecz Klienta za pośrednictwem Serwisu;
- Sklep lub Serwis: Usługa elektroniczna, sklep Internetowy, prowadzony przez PatiLati pod adresem internetowym www.PatiLati.pl w ramach którego Klient zawiera umowę sprzedaży na odległość, strony są informowane o dokonaniu sprzedaży za pomocą poczty elektronicznej generowanej automatycznie, a wykonanie umowy (w szczególności dostawa Towaru) następuje poza internetem;
- Konto – Usługa Elektroniczna, oznaczona indywidualną nazwą (adresem e-mail) i hasłem podanym przez Klienta, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym PatiLati, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o czynnościach w ramach Sklepu.
II. REJESTRACJA KONTA KLIENTA SKLEPU
- Każda osoba zainteresowana zakupem w Sklepie ma możliwość zarejestrowania konta użytkownika Sklepu (dalej określanego jako „Konto”).
- Rejestracja Konta jest bezpłatna.
- Rejestracja Konta jest możliwa pod adresem: http://patilati.pl/logowanie?back=my-account
- W celu dokonania rejestracji Klient podaje w sposób dobrowolny dane osobowe niezbędne do realizacji umowy, w tym:
- adres e-mail;
- imię i nazwisko;
- datę urodzenia;
- adres zamieszkania;
- adres wysyłki – jeśli jest on inny niż adres zamieszkania;
- numer telefonu;
- nazwę firmy i NIP firmy – jeśli Klient – konsument chciałby otrzymać fakturę VAT na firmę.
- W trakcie rejestracji w Sklepie Klient składa oświadczenia w specjalnie przygotowanych do tego celu miejscach w sprawach:
- zapoznania się i akceptacji treści Regulaminu;
- zapoznania się z zasadami przetwarzania danych osobowych przez Sklep, a także w sposób dobrowolny podaje dane osobowe i dobrowolnie wyraża zgodę na ich przetwarzanie przez Sklep.
- Klient może w każdym czasie zrezygnować z Konta w Sklepie poprzez przesłanie odpowiedniego żądania do PatiLati drogą elektroniczną na adres: kontakt@patilati.pl
III. PRZYJMOWANIE I REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
-
Sklep prowadzi sprzedaż detaliczną Produktów wymienionych i opisanych na stronie internetowej Sklepu za pośrednictwem sieci Internet.
-
Klient składa zamówienie poprzez wypełnienie formularza zamówienia, dostępnego na stronie internetowej Sklepu.
-
Celem sfinalizowania transakcji poprzez Sklep Klient jest obowiązany użyć przycisku o treści „zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
-
Datą zawarcia umowy sprzedaży jest data otrzymania przez Klienta potwierdzenia zamówienia. Rozpoczęcie procedury realizacji zamówienia następuje:
- po zaksięgowaniu/wpłynięciu wpłaty na rachunek bankowy PatiLati;
-
Zamówienia w Sklepie można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przez cały rok.
-
Rozpoczęcie procedury realizacji zamówienia złożonego w dni powszednie po godzinie 14:00, soboty, niedziele i święta nastąpi następnego dnia roboczego.
- Klient zobowiązany jest do starannego wypełnienia formularza zamówienia, podając wszystkie dane zgodnie ze stanem faktycznym oraz określając wybrany przez Klienta sposób dostawy. W przypadku, gdy podane dane nie będą kompletne Sklep skontaktuje się z Klientem. Jeśli kontakt z Klientem nie będzie możliwy Sklep ma prawo do anulowania zamówienia.
- [Klient – konsument] Przy sprzedaży na rzecz Klienta – konsumenta PatiLati informuje Klienta – konsumenta o:
- imieniu i nazwisku (nazwie), adresie zamieszkania (siedziby) sprzedawcy (PatiLati) oraz dane dotyczące działalności gospodarczej;
- istotnych właściwościach świadczenia i jego przedmiotu;
- cenie i zasadach zapłaty ceny;
- kosztach oraz terminie i sposobie dostawy;
- prawie do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni, ze wskazaniem wyjątków;
- miejscu i sposobie składania reklamacji.
- Wszelkie uwagi dotyczące zamówienia można wpisywać w pole "Uwagi, prośby, dodatkowe informacje dotyczące zamówienia".
- Wszystkie Produkty oferowane w Sklepie są fabrycznie nowe, bez wad i oryginalnie zapakowane.
- Wszystkie ceny Produktów podawane w Sklepie są cenami brutto (zawierają 23% podatku VAT) podanymi w złotych polskich.
- Cena produktu ulega zmianie w zależności od wyboru dodatków jakie mają znajdować się na produkcie. Cena podana przy każdym Produkcie, po wyborze dodatków i w złożeniu przez Klienta zamówienia jest wiążąca dla obu stron.
IV. KOSZTY I CZAS REALIZACJI ZAMÓWIENIA
-
Czas realizacji zamówienia (tj. do dnia wysyłki Towaru) wynosi do 14 dni. W przypadku ryzyka przekroczenia terminu realizacji zamówienia Sklep zobowiązuje się natychmiast poinformować Klienta o możliwych opóźnieniach konsultując z nim termin realizacji zamówienia.
-
Produkt wysyłany jest na adres wskazany w przy rejestracji konta i formularzu zamówienia, o ile strony nie ustalą inaczej.
-
Produkt jest dostarczany za pomocą firmy kurierskiej UPS, za pośrednictwem Poczty Polskiej lub do paczkomatów InPost według wyboru Klienta. Wysyłka realizowana za pośrednictwem Poczty Polskiej dostarczana jest w ciągu 1-3 dni roboczych od daty wysyłki, za pośrednictwem paczkomatów INPOST w ciągu 2-3 dni roboczych od daty wysyłki natomiast za pośrednictwem kuriera UPS w ciągu 1 dnia roboczego od daty wysyłki.
-
Koszty dostawy Towaru drogą pocztową, przesyłką do paczkomatów lub przesyłką kurierską ponosi Klient. Do kosztów wysyłki doliczana jest kwota pakowania (0,50zł brutto). Szczegółowy cennik dostaw znajduje się na stronie Sklepu w zakładce Wysyłka. Koszty dostawy Towaru podane w momencie podsumowania zamówienia są wiążące zarówno dla Klienta jak i Sklepu.
-
Klient ma możliwość śledzenia stanu realizacji zamówienia po zalogowaniu się do utworzonego przez Klienta indywidualnego konta na stronie Sklepu.
-
Jeżeli przesyłka nie dotrze do Klienta w spodziewanym terminie prosimy o przesłanie informacji pocztą elektroniczną na adres: kontakt@patilati.pl.
-
Nie ma możliwości odbioru osobistego Towaru.
V. PŁATNOŚCI
-
Na każdy sprzedany Produkt PatiLati wystawia dowód zakupu (fakturę VAT dla firm lub dowód sprzedaży) i doręcza go Klientowi w formie elektronicznej na adres e-mail podany przez Klienta przy rejestracji.
-
Klient może wybrać następujące formy płatności (dotyczy dostawy na terytorium Polski):
- przelew bankowy na rachunek bankowy PatiLati (przedpłata). Po złożeniu zamówienia Klient powinien wpłacić/przelać należność na rachunek bankowy PatiLati. W tytule przelewu należy wpisać numer zamówienia, który zostanie przesłany na adres e-mail Klienta, podany przy rejestracji bądź w formularzu zamówienia. Towar zostanie przekazany do realizacji po wpłynięciu przelewu Klienta na rachunek bankowy PatiLati. Towar zostanie wysłany po zakończeniu realizacji zamówienia;
VI. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
- PatiLati wskazuje, że:
- z chwilą wydania Towaru Klientowi lub przewoźnikowi na Klienta przechodzą korzyści i ciężary związane z Towarem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru. Klient w momencie doręczenia przesyłki powinien sprawdzić w obecności kuriera czy nie posiada ona uszkodzeń oraz wad mogących powstać w czasie transportu. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości lub uszkodzeń Klient powinien sporządzić protokół szkód będący podstawą do złożenia reklamacji przez PatiLati w firmie przewozowej. Przy sprzedaży na rzecz Klienta – konsumenta niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru przechodzi na Klienta – konsumenta z chwilą wydania towaru Klientowi – konsumentowi;
- przyjęcie przesyłki z Towarem przez Klienta bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia w przewozie, chyba że:
- szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki;
- zaniechano takiego stwierdzenia z winy przewoźnika;
- ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika;
- szkodę niedającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej wydaniem.
- [Klient – konsument] PatiLati odpowiada wobec Klienta - konsumenta, jeżeli Towar w chwili jego wydania jest niezgodny z umową. W przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania. PatiLati odpowiada za niezgodność Towaru z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od daty wydania.
- [Klient – konsument] W przypadku wskazanym w punkcie 2 powyżej Klient – konsument może żądać doprowadzenia Produktu do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby Klienta - konsumenta inny sposób zaspokojenia.
- [Klient – konsument] Jeżeli Klient – konsument z przyczyn określonych w punkcie 3 nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli PatiLati nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby Klienta - konsumenta na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy. Klient – konsument od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność Towaru z umową jest nieistotna.
- [Klient – konsument] W celu skorzystania z uprawnień wskazanych w punkcie 3 i 4 powyżej Klient – konsument musi zawiadomić PatiLati w terminie dwóch miesięcy od dnia stwierdzenia wad Towaru z umową. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia (reklamacji) przed jego upływem.
- [Klient – konsument] PatiLati nie odpowiada za wady Towaru, gdy Klient – konsument wadach wiedział.
- [Klient] Rękojmia za wady fizyczne i prawne Produktów jest wyłączona.
- Gwarancja na Produkty nie jest udzielana.
- Usługi posprzedażowe nie są świadczone.
VII. REKLAMACJE
-
[Klient – konsument] Zawiadomienia (reklamacje) dotyczące wad Towaru z umową należy kierować na adres PatiLati w formie pisemnej na adres: PatiLati Michał Barełkowski, ul. Z. Szweykowskiego 2E/1, 61-606 Poznań lub drogą elektroniczną pisząc na adres: kontakt@patilati.pl w terminie dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności w ciągu dwóch lat od dnia zakupu (wzór formularza reklamacyjnego).
- [Klient – konsument] Zawiadomienie powinno zawierać szczegółowy opis wad Towaru z umową i żądanie Klienta – konsumenta (według informacji zamieszczonych w punkcie VI. 3 i 4 Regulaminu), ewentualnie dokumentację fotograficzną.
- [Klient – konsument] PatiLati zobowiązuje się rozpatrzyć reklamację Klienta – Konsumenta w terminie 14 dni. Jeżeli PatiLati nie ustosunkuje się do zawiadomienia Klienta - konsumenta w terminie 14 dni, uważa się, że reklamacja została uznana za uzasadnioną.
- [Klient – konsument] Jeśli reklamacja zostanie uznana, PatiLati podejmie odpowiednie działania.
VIII. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- [Klient] Jeżeli jedna ze stron dopuszcza się zwłoki w wykonaniu umowy, druga strona może wyznaczyć jej odpowiedni dodatkowy termin do wykonania z zagrożeniem, iż w razie bezskutecznego upływu wyznaczonego terminu będzie uprawniona do odstąpienia od umowy. Może również bądź bez wyznaczenia terminu dodatkowego, bądź też po jego bezskutecznym upływie żądać wykonania umowy i naprawienia szkody wynikłej ze zwłoki. Strona, która odstępuje od umowy wzajemnej, obowiązana jest zwrócić drugiej stronie wszystko, co otrzymała od niej na mocy umowy - może żądać nie tylko zwrotu tego, co świadczyła, lecz również naprawienia szkody wynikłej z niewykonania zobowiązania.
- [Klient] Zwracany Produkt zostanie przyjęty tylko i wyłącznie wtedy, gdy będzie odesłany w pełni kompletny (nienaruszone metki i wszywki), a sam Produkt będzie nieuszkodzony oraz nie będzie nosił śladów używania, świadczących o innym wykorzystywaniu Produktu, w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech oraz funkcjonowania Produktu.
- [Klient - konsument] Klient - konsument, który zawarł umowę na odległość może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie i wysłać je na adres: PatiLati Michał Barełkowski, ul. Z. Szweykowskiego 2E/1, 61-606 Poznań lub drogą elektroniczną pisząc na adres: kontakt@patilati.pl w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem (wzór formularza odstąpienia od umowy).
- [Klient – konsument] W razie odstąpienia od umowy przez Klienta – konsumenta na zasadach wskazanych w punkcie 3 powyżej, umowa jest uważana za niezawartą, a Klient - konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot Towaru powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
- [Klient – konsument] Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi - konsumentowi w wypadkach:
- świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone;
- świadczeń o właściwościach określonych przez Klienta - konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą (własny nadruk, własny napis, specjalnie wykonany produkt wg projektu klienta).
- [Klient – konsument] Klient - konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
- W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, zwracany Produkt należy odesłać na własny koszt na adres siedziby PatiLati (ul. Z. Szweykowskiego 2E/1, 61-606).
- W oświadczeniu o odstąpieniu należy podać numer rachunku bankowego Klienta lub dane adresowe na jakie PatiLati ma dokonać zwrotu należności. Zwrot należności nastąpi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu. Jeżeli Klient - konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, PatiLati nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi - konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów, a wyłącznie koszt najtańszej przesyłki oferowanej przez Sklep.
IX. DODATKOWE INFORMACJE DLA KLIENTA - KONSUMENTA
-
Umowa, w tym o świadczenie usług drogą elektroniczną, nie jest zawarta na czas nieoznaczony i nie będzie podlegać automatycznemu przedłużeniu.
-
Minimalny czas trwania zobowiązań Klienta - konsumenta wynikających z umowy to czas realizacji umowy, tj. dokonania zapłaty i odbioru Towaru.
-
Korzystanie ze Sklepu przez Klienta - konsumenta nie łączy się z obowiązkiem złożenia kaucji lub udzielenia innych gwarancji finansowych.
-
PatiLati nie ma obowiązku i nie stosuje kodeksu dobrych praktyk, o którym mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 roku o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz.U.2016.3 ze zm.).
X. DANE OSOBOWE
- Podane przez Klientów dane osobowe PatiLati przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności:
- PatiLati dokłada należytej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, w tym zapewnia, aby dane te były:
- przetwarzane zgodnie z prawem;
- zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i nie poddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami;
- przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikacje osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.
- PatiLati stosuje środki dotyczące bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych zgodnie z odpowiednimi przepisami prawa.
- Podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda samych Klientów lub ustawowe upoważnienie do przetwarzania danych osobowych, wnikające z odpowiednich przepisów prawa, w tym z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. L 119 z 4.5.2016).
- Klientom przysługuje prawo wycofania zgody w sprawie przetwarzania danych osobowych. Klientom przysługuje prawo do kontroli przetwarzania danych, w tym ich uzupełniania, uaktualniania, prostowania, usuwania na zasadach wynikających z ww. przepisów.
- PatiLati zapewnia, że dane osobowe Klientów nie zostaną udostępnione żadnym nieupoważnionym podmiotom. Dane osobowe Klientów mogą być przekazywane podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa, w tym właściwym organom.
- Dane osobowe Klientów mogą być powierzane osobom trzecim na cele związane z realizacją umowy zawartej z Klientem.
- Dodatkowe informacje znajdują się na stronie Sklepu w zakładce Polityka Prywatności.
XI. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
-
Prawa do Serwisu oraz treści w nim zawartych należą do PatiLati.
-
Adres strony, pod którym jest dostępny Sklep, a także zawartość strony internetowej www.PatiLati.pl stanowią przedmiot prawa autorskiego i są chronione przez prawo autorskie oraz prawo własności intelektualnej.
-
Wszystkie logotypy, nazwy własne, projekty graficzne, filmy, teksty, formularze, skrypty, kody źródłowe, hasła, znaki towarowe, znaki serwisowe itp. są znakami zastrzeżonymi i należą do PatiLati. Pobieranie, kopiowanie, modyfikowanie, reprodukowanie, przesyłanie lub dystrybuowanie jakichkolwiek treści ze strony www.PatiLati.pl bez zgody właściciela jest zabronione.
XII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
W sprawach nieuregulowanych Regulaminem w stosunkach prawnych z Klientami i Klientami - konsumentami zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa, w tym kodeksu cywilnego (Dz.U.2017.459 t.j. ze zm.), ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U.2017.683 t.j. ze zm.) oraz ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2017.1219 t.j.ze zm.).
-
Sądem właściwym do rozstrzygnięcia sporu między PatiLati i Klientem będzie sąd właściwy według siedziby PatiLati. Sądem właściwym do rozstrzygnięcia sporu między PatiLati i Klientem - konsumentem będzie sąd właściwy według zasad ogólnych (sąd miejsca zamieszkania pozwanego) albo inny dogodniejszy dla Klienta - konsumenta (według art. 31-37 kodeksu postępowania cywilnego).
-
PatiLati zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian do Regulaminu z zastrzeżeniem, iż do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w chwili złożenia zamówienia przez Klienta.
-
Wszelkie odstępstwa od Regulaminu wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
-
Zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich europejska platforma ODR ma ułatwiać niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez Internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami. Przedmiotowe rozporządzenie znajdzie zastosowanie od 9 stycznia 2016 r. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR).
- Data opublikowania regulaminu: 10.10.2019r.